Imagine a artistului Ursus Wehrli, site oficial: http://www.kunstaufraeumen.ch

(Tana:) A venit mama mea în vizită. Eu sunt foaaarte dezordonată. În plus, stau în 22 mp (și acum îmi vine în minte cum stăteam cu două colege în magazinul de tapet, întrebându-ne cum Sfinte Sisoie vând tapetul în mililitri – ml😛 ). Suprafața redusă a casei mele duce la o acumulare grabnică a obiectelor ne la locul lor sub formă de haos. Mama se anunță cu o saptămână înainte de orice vizită, ca să am timp, în această ordine: să descarc nu știu ce albume pe care le mai descopăr hălăduind pe YouTube, să recuperez toate serialele cu care am rămas în urmă, să croiesc haine sau să îmi fac coliere, să ma joc „go, fetch!” cu Karma (ză cat), apoooi să fac curat, cu 12 ore înainte.

Și fac curat! Spăl, frec, mut, mut înapoi, fac contorsionsim după aragaz, calc, calc, calc. În primele 5 minute de la intarea în casă, mama observă ca e o dungă pe frigider. Că am pătat peretele cu fond de ten, pierzându-mi echilibrul în timpul boirii. Că flocoșenia albă mi-a umplut canapeaua de blană contrastantă. Pata de ieri, când și-a băgat lăbuța în cana mea de cafea și a scuturat-o reflex pe perdea. Și atunci se apucă: freacă, freacă, spală, mută, mă pune să fac contorsionism după aragaz. Și așa purcede cearta.

Mama e ordonată, toată casa ei e calculată la milimetru, și își dă seama când mut un obiect un pic mai încolo. Eu fac slalom printre cărți și mandarine în sesiune. Mama are toate actele în ordine, știe unde e factura de la curent din Cretacic. Eu mi-am pierdut cardul a trei oară anul în curs, dar sper să îl găsesc, căci mi-am mai refăcut un card și el era, defapt, în portmoneu. Mama e Berbec – explodează, urlă, se enervează. Și-i trece în 5 secunde, când mă cheamă la o țigară. Eu sunt Capricorn. Mocnesc. Mă atac personal la orice conflict pe care îl are cu covorul. Analizez și trag concluzia că nu mă respectă. Și încep să plâng, căci am o glandă lacrimară stimulată expres de mama. Suntem atât de diferite, încăt dacă eu aș fi vecina unui urs polar, ea ar hrăni pinguini cu pește.

Mama, cu coarnele ei rotunde, mă tot izbește repetat, de-mi zgâlțăie confuzii neuroni. E iute și aprigă, dar îmi face doar câteva vânătăi. Eu am coarne lungi și ascuțite, dar mă mișc mai lent. Serios, am corp de pește? – mă târăsc. Dar și dacă lovesc, străpung direct în inimă. Și apoi îmi pare rău. Amândouă avem orgoliu cât pentru încă cinci. E grea o ceartă între noi, aproape sechelară.

Da, suntem foarte diferite, eu și mama mea. Dar greu trece vreo zi fără să ne auzim. E una dintre cele mai bune prietene. Și da, nu întămplator, am o sumedenie de amici berbeci. Mă lupt să pun cana la loc, să dau cu aspiratorul, pentru că știu că ar fi mândră. Mama e cea mai sociabilă ființă pe care o cunosc. Are prieteni de aproape vârsta mea, cinci minute cu ea și te atașezi iremediabil. Seamăn enorm de mult cu tata, dar ea m-a învățat frumosul. Ea plângea în tinerețe la concertele de la filarmonică, de-a recunoscut-o violonistul pe stradă. Eu plâng acum la teatru. De dragul una alteia, ne croșetăm scuturi pentru coarne, să ne lovim cât mai puțin. Că ne iubim așa, aproape din alte galaxii temperamentale. Am învățat alături că „diferit” nu înseamnă „mai bine” sau „mai rău”, ci doar uman, progresist și esențial.

Comments on: "Cum mă iau cu mama în coarne" (2)

  1. ghici ghicitoare said:

    “Dar și dacă lovesc, străpung direct în inimă” – atââââât

    • Hi, hi. Bună, Ghici! „Atât!” pentru că ești și tu din neamul capricornut, deci înțelegi, sau pentru că ți se pare o metodă bună de luptă corn la corn? Căci eu, sincer, mă chinui să mă debarasez de abilitățile astea marțiale.🙂 -Tana

Leave a Reply

Tag Cloud

