Împreună

(Raluca:) Mă întâmpină la ușă și-mi place. Mă pupă și m-ascultă cum mi-a fost ziua. De când a venit prima dată, îi place casa mea, iar eu mă bucur că se simte atât de confortabil fără ca eu să fiu nevoită s-o fac pe gazda. Uneori sunt chiar invidioasă că poate profita atât de bine de apartament; parcă are chiar mai multe idei decât mine despre locurile și pozițiile în care e plăcut să te tolănești și să te relaxezi.

Nu se plânge de meniu, chiar dacă suntem cuplu carnivor-vegetarian. Mănâncă ce-i dau și chiar stă cu mine prin bucătărie când gătesc, dar fără să-și bage nasul prin oale. În schimb vrea, romantic, să-i dau să guste orice mănânc eu, cu toate că mie nu mi se face niciodată poftă să gust la rându-mi. Mă bucur că nu mă critică pentru că sunt ”deviantă” și nu mănânc carne. Ce-i drept mă cam săturasem să dau explicații altora pe tema asta.

Până acum avem aceleași gusturi muzicale și, din fericire, de cele mai multe ori mă lasă pe mine să pun muzica. Doar rar se întâmplă să mai tasteze ceva, dar nu-i prea iese să găsească o formație. Îi place Radio Guerrilla la fel de mult ca mie. Într-o dimineață când subiectul la emisiunea matinală era dacă există prietenie fără sex era să mi se frângă în brațe de la cât de mult mi s-a încolăcit pe lângă, într-un extaz de apreciere pentru relația noastră căreia nu-i trebuie discuții și analize.

Când ne uităm la filme, nu se plânge de alegerile pe care le fac și nu comentează că ar vrea comedie în loc de dramă. Ba chiar face ochii mari când ne uităm la recentele năzbâtii ale lui Hank Moody în ”Californication” și a suportat ieri fără crâcnire vreo două episoade din ”Desperate Housewives”. Orice e ok cât timp ne ținem în brațe. Cu toate că eu tot nu sunt mereu o fană dezlănțuită a afecțiunii corporale explicite, mă face să mă tăvălesc alăturea-i, iar când mă trezește noaptea să ne drăgălim, nu-mi vine să-i spun că mi-e somn sau că nu am chef, căci are gesturi așa de tandre și simpatice, fără să mă sufoce, încât nu-i rezist.

Ce-i și mai bine e că nu ne obosim cu conversații lungi în care să disecăm chestii, sau, apere-ne sferele, să analizăm relația și unde merge, ce devine. Da, uneori ne mai și contrazicem, dar avem răbdare să ne ascultăm argumentele și să luăm o decizie care să ne satisfacă deopotrivă, iar la manipulare și compromis cedăm cu schimbul.

Extraordinar e și că îi plac și alți oameni și nu-mi pune doar mie în cârcă responsabilitatea de a-i da toată atenția, iubirea, confortul psihic și sprijinul moral de care are nevoie. Cum spuneam, îmi place să fiu într-o relație în care nu mă simt copleșită, dar mă bucur și de felul în care știe să mă facă să mă simt specială, ca și cum conexiunea noastră e mai cu moț decât celelalte.

Ei bine, uneori mă sufocă, dar mă simt suficient de în largul meu să-i spun că prea mă copleșește, iar atunci își găsește altceva de făcut, fără să se plângă. De altfel și când citesc face la fel. Avem o pasiune comună pentru textura hârtiei, ne plac foile, mirosul lor, senzația tactilă, foșnetul. (*)

(*) Doar că mie îmi plac cărțile, ziarele și textele online, în timp ce ea se delectează să împrăștie și să ferfenițeze prin toată casa sulul de hârtie igienică.

Desigur, vorbesc despre pisica mea, Milada, cu care am relația idealizată pe care mi-am dorit-o întotdeauna – ne iubim profund și pasional, lăsându-ne libertatea și independența neîncorsetate. În cea mai mare parte, cel puțin, căci dacă o părăsesc mai mult timp singură acasă începe să devină nerăbdătoare și mă așteaptă cu mici surprize răzbunătoare (nu, nu de-alea, de altele). Însă, în mare, e relația perfectă. Ne iubim cât ne iubim și ne ignorăm în mod sănătos și productiv în restul timpului. Păcat că de fiecare dată când îmi refac mental conturul relației ideale uit detalii importante. De data asta am uitat să subliniez că aș vrea să fie cu o ființă umană și de sex opus.

** Milada e numele femeii de care e îndrăgostit personajul principal din ”Ignoranța” de Milan Kundera, un scriitor pe care-l recomand tare – e acela care ar fi trebuit să fie atât de celebru ca Paulo Coelho, dar nu e fiindcă Milan Kundera e mult mai subtil și mai profund.

*** Cuplul girafă-struț din prima fotografie, e de admirat mai mult aici.

Comments on: "Împreună" (2)

  1. ): Daca ai grija de ea…si te uiti la ea si o vezi si o asculti si o simti, va avea grija de tine in cel mai frumos mod posibil!
    … pentru ca am mentinut o rutina si in activitatile mele am tinut-o aproape…adica niciodata nu am considerat ca ma deranjeaza de la orice fac ci am incercat sa o includ in rutina mea…pentru ca am simtit ca prezenta ei e bine sa fie acolo, aici cu mine…si da vorbesti cu ea, la propriu…folosesti cuvinte, gesturi, si cel mai important, tonalitatea vocii si privirea…a inceput sa reactioneze la ele diferit, in functie de ce ii zic.
    stie cand o chem, stie cand vreau sa ne pupam, stie cand ii zic sa ne jucam, stie cand o chem afara
    stie orele la care ma culc, orele la care ma trezesc, orele la care merg afara sa salut cerul si sa spun multumesc…si imi e alaturi…
    Pe mine Pisu Misu ma linisteste, prezenta ei are un efect asa…de siguranta si liniste si negriji…si asa…ce e, E. Adica …neascuns…

    • Mhm. Atâta că mie nu îmi place să am program atât de fix. Mai pe scurt, mai bine mor decât să am o rutină zilnică care să se repete… zilnic. Și așa sunt prea multe lucruri care se repetă, nu mă mai străduiesc să le bat în cuie și pe restul. Deci nu am în ce rutină să o includ și pe Milada, dar e destul de ok că se adaptează și e și ea spontană și suficient de independentă. Uneori se mai bosumflă că stă mult singură, dar n-are decât să-i treacă fiindcă pe mine n-o să mă poată schimba și nu-mi iau în curând concediu de maternitate :)) Ar vrea ea. (Ralu)

Leave a Reply

Tag Cloud

