Smile, we might share a file!

(Raluca:) Zâmbete și sub măștile gen Guy Fawkes și pe sub fularele purtate până sub gene. Zâmbete, pur și simplu. La protest. Să spui că a fost distractiv la un protest poate să pară foarte ciudat pentru cineva care nu a fost acolo, dar protestul pașnic anti-ACTA de ieri de la Cluj a fost foarte distractiv – chiar m-am simțit extraordinar, n-am mai avut așa stare de comunine niciodată. Și, în plus, a fost și cel mai mare protest anti-ACTA din țară. Am văzut că, dacă n-am avea internet, și ar trebui să stăm offline între noi, nu ar fi deloc rău , dar dacă nu am avea internet n-am mai fi informați și nu ne-am mai simți la fel de bine căci nu am avea despre ce să vorbim și despre ce să râdem. Cum să nu ne apărăm libertatea de pe internet când datorită ei suntem ceea ce suntem?

* La Cluj, ieri, a fost un protest coerent. În afară de un steag al susținătorilor Regelui Mihai și de o scandare pentru Roșia Montana, în două ore și jumătate cât am stat noi în stradă, mulțimea de la Cluj a strigat și a mărșăluit anti-ACTA, fiindcă ”Nu corporația face legislația” și ”Suntem în stradă, ACTA o să cadă”, ”Suntem tineri, sharuim, n-avem bani să vă plătim”, ”Sunt un pui de dizident, vreau să folosesc torent”. Am văzut multe mesaje faine, scrise pe cartoane și pânze, dar vi-l mai zic numai pe cel de la care am dat și titlul – ”I do give a share”, care era al ei. De altfel, tocmai de-asta n-am mai fost la protestele anti-putere-Boc-Băsescu etc., de după primele trei zile de proteste pentru protejarea Roșiei Montane de mineritul abuziv și neprofitabil pentru România. Eu nu vreau nici să vină Regele Mihai, nu susțin nici USL și nu vreau să-mi petrec ore în frig cu oameni care scandează înjurături și își folosesc prea mult din energie și creativitate pentru slogane și pancarte. Egiptenii care l-au dat jos pe președintele Hosni Mubarak anul trecut n-au avut nu știu câte pancarte, dar au ieșit în stradă într-un număr uluitor de mare. Și tot într-un număr uluitor de mare s-au strâns și anul acesta în 25 ianuarie, în Piața Tahrir, pentru a celebra începutul primăverii lor arabe. Noi ne cam pierdem în detalii, iar, așa cum se știe, detaliile fac diferența.  Acum nu e momentul să fim diferiți, ci să susținem idei comune, dacă vrem să avem o voce suficient de puternică și să schimbăm ceva.

Egiptenii in Piata Tahrir la aniversarea revolutiei, in 25 ianuarie, DUPA ce anul trecut l-au dat jos pe presedinte. Sursa: The Big Picture

* Pe Facebook dăduseră attend vreo 26.000 de persoane la Cluj, estimările participanților au fost de 2.500 – 3.000. Adică din on-line doar 10% se petrece și offline. În momentul ăsta sunt optimistă și zic că tot e mult. A fost cel mai mare protest din țară, căci am văzut poze doar cu câte o gașcă de prieteni prin alte orașe din țară. Clujul a întrecut și Bucureștiul, unde cică a fost frig (dar cam tot atâtea grade au fost și la Cluj), numai că mă gândesc că la București s-au săturat deja să stea în stradă la proteste.

Un protestatar care nu se încadra în ”portretul-robot” al tânărului anti-ACT-ist. Nenea a sărit cu toată lumea din stradă când la Cluj, de frig și de amuzament, se striga ”Cine nu sare, nu vrea schimbare”. Deși, când vine vorba de ACTA, nu vrem schimbarea pe care o presupune acest acord comercial și sloganul e reciclat de la celelalt proteste strict politice. Dar ”Cine nu sare, nu vrea schimbare” ne-a încălzit și ne-a unit.

* O tânără (româncă) pasionată de fotografie și jurnalism a scris un articolaș despre protest pe care l-a publicat CNN-ul, în care a estimat că au fost 2.500 de oameni în stradă. Dacă încă nu știți care e treaba cu ACTA (Acordul Comercial pentru Combaterea Contrafacerii), actul internațional care îngrădește folosirea internetului, pe care și România l-a semnat în Japonia fără ca populația să fie consultată, vă spun cei de la RObotzi aici.

* Înainte de protest m-am uitat cu Tana la ”V for Vendetta” – nu-l mai văzuserăm niciuna. Dacă nici tu nu l-ai văzut, e momentul să îl cauți pe torent.😛 Dincolo de faptul că e un film despre puterea maselor… anonime (filmul a făcut celebră masca Fawkes) și că e o ilustrare extraordinară a forței unei mulțimi pașnice, am mai învățat ceva bun din el. Rețeta de ou prăjit în pâine pe care i-l gătesc lui Evey (Natalie Portman) și V și personajul jucat de Stephen Fry. Ne-am făcut și noi ieri ouă prăjite în pâine în unt în tigaie și au fost delicioase. Nu cred că Natalie Portman n-are bani să cumpere scutece pentru bebele ei fiindcă noi ne-am uitat gratis la film și nici că Stephen Fry s-a supărat că am profitat să ne creștem admirația pentru el.

 

Comments on: "We do give a share" (1)

  1. […] dată când mi s-a întâmplat să fiu între mulţi oameni uniţi de o idee comună a fost la protestul anti-ACTA de la Cluj, în decembrie […]

Leave a Reply

Tag Cloud

