(Raluca: ) Încep prin a vă anunța că tot cu mine veți petrece și acest post (textul de față, adicătelea, dar, de ce nu?, și postul Crăciunului, că tot nu am altceva în plan decât să fiu pe net). Așa, deci Tana e în sesiune și are și o relație minunată + două dintre cele mai solide motive din lume de a renunța la scrisul pe blog. Eu n-am sesiune, aș avea ceva treabă, dar până nu mă lămuresc cu niște chestii, tot degeaba am treaba, că ea nu mă va avea pe mine. Așa, și eu n-am nici relație. Decât cu Luca, prietenul meu imaginar. Ok, iubitul, că prieteni am destui – cum se spune. Dar, fiindcă e imaginar, nu ne prea iubim noi doi. Tot eu cu mine mă iubesc.

Bietul de el, îl tot deșir, îl fac, desfac, montez și demontez. Sunt momente când cred că, dacă aș putea să iau bucăți de pe la un tip saul altul, aș reuși să-mi fac bărbatul perfect. Că, doar, nu-i așa, știu ce-mi place! De chemat l-ar chema Luca, fiindcă mi-am dat libertate să fiu narcisistă și să-i dau numele meu, doar că luându-i soarele din ochi (referință îngâmfată la mitologia egipteană și la  zeul Ra).

Cam așa spune Google că arată Luca, după ce i-am scrijelit eu cam cum ar fi el. Nu știu dacă poza e recentă și nici nu vrea să-mi spună mai nimic în plus. Dar nu-i bai, pot inventa mai departe.

Cam așa s-a gândit și Calvin Weir-Fields, personajul din filmul “Ruby Sparks“. Calvin, un tânăr scriitor de la care lumea avea mari aşteptări, e într-o perioadă din asta în care aşteaptă să i se întâmple ceva (ceva bun!!). Vrea să-şi regăsească motivaţia, dar nu ştie unde s-o caute. De fapt ar vrea să apară o fată drăguţă cu motivaţia şi cheful lui de viaţă în mâini şi să vrea să şi rămână. Fata nu apare aşa că el începe să şi-o imagineze. Şi să scrie despre ea. Ruby Sparks: pictoriţă, energică, veselă, mignonă, roşcată, boemă etc. etc. Se îndrăgosteşte imediat de Calvin, se mută cu el. Mâncare, sex, interese comune. Bla bla bla. Totul e cum şi-a dorit el întotdeauna. Şi apoi i se termină scenariul. (Primele imagini de sus sunt cu Ruby şi Calvin după ce perfecţiunea imaginată de el dă cu tâmplele de menghina realului şi-şi află limitele.) Fiindcă dincolo de scenariul situaţiei perfecte de iubire, el nu se mai gândise ce să facă, ce să fie, cum ar putea funcţiona. Și Ruby începe să fie plictisitoare și previzibilă. E din ce în ce mai limpede că, inventând pe cineva, îl faci minimalist, doar cu ce crezi că e important și bun și frumos. Are una sau două dimensiuni, e cel mult ca un personaj de carton pentru reclamă. Nimic mai trist. Exact ceea ce îți dorești tu e ceva ce nu ți-e nici pe departe suficient.

Calvin începe să îi schimbe contururile lui Ruby din mers, căci de câte ori se așează la mașina de scris mai poate lua sau pune ceva personajului ei. Eșec după eșec. Poate că “la început a fost cuvântul” și dumnezeu a zis ce și cum să se facă. Dar facerea lumii a durat cu siguranță mai mult de 6 zile căci avea de dat multe detalii domnul. Multe descrieri, multe lămuriri, multe explicații. E limpede și că nu întotdeauna avea domnul vocabularul cel mai adecvat sau poate îl mai apuca oboseala și căscatul de la atâta plescăit cu limba în gură și așa se explică de ce unele ființe sau lucruri n-au cel mai grozav design, ori cel mai logic sau rezonabil. Mamifer cu bot de rață și corp de morsă miniaturală, care face ouă.

Așa, deci dragă Luca, hai s-o luăm de la capăt. Ziceam că vreau să fii deștept și amuzant, nu? Așa, așa și mai departe? A, da, erai înalt. Pentru varietate de perspectivă. Că eu sunt mică şi îmi scapă din panoramă. Și ne plac aceleași lucruri. Mhm. Mhm. Dar vezi că mie îmi place să fiu liberă, ştii povestea cu peştii undiţari, nu? Aşa, deci fiecare cu ale lui, clar! Şi facem şi totul împreună! Da, că aşa îmi place. Cum adică nu se poate şi, şi? Nu, nu te cred. Trebuie să se poată, că doar aşa mi te imaginez eu. :)) My name is Luca, I live on the second floor… Da, aşa e, trebuie să ne găsim altă piesă, asta n-are… flow, frate.

Leave a Reply

Tag Cloud

