amanda(Tana:) Dacă aş scrie acum toate începuturile pe care le-am compus în minte pentru textul ăsta în ultimele luni mi-aş scrie paginile necesare pentru licenţă de trei ori. N-am să încep acum cu scuze şi lamentări pentru lunga mea absenţă de aici; am avut timp suficient să le găsesc şi apoi să le deconstruiesc.

Când mă găsesc în puncte din acestea, de-s la graniţa dintre nicăieri şi oriunde, fac ce fac şi ajung sNeilAmandaWeddingă o ascult pe Amanda Palmer. Nu doar să-i ascult muzica, ci să ascult de ea, căci ea e fucking awesome. Nu ştiu de unde are atâta energie, să facă atâta muzică (are mai multe proiecte, unul personal, The Dresden Dolls care s-au reunit, Evelyn Evelyn în care zice-se că e sora siameză a lui Jason Webley), să scrie posturi kilometrice pe blog, să meargă peste tot prin lume (are un fetiş cu Australia şi împrejurimile, despre care a scos şi un album) şi să mai fie şi soţia lui Neil Gaiman, care e şi el un scriitor super awesome (una dintre cărţile sale a fost şi făcută animaţie, Coraline; Raluca mi-a zis că mai urmează să-i fie ecranizată încă una). Amanda a mai lucrat şi cu o trupa de teatru de liceu la un spectacol, că doar zilele ei sunt toate de cel puţin 48 de ore. Ştiu că face yoga şi mănâncă sănătos, dar parcă yoga te ajuta să îţi intinzi muşchii şi mintea, nu să dilaţi timpul.neil gaiman

Trecând peste toate calităţile astea a la Superman, ea zi de zi e cât se poate de Clark Kent. Adică e dezordonată. Cam la fel de dezordonată ca şi mine, ceea ce, crede-mă, poate fi impresionant. Povesteşte onest de toate ce i se întâmplă şi şi-a transformat mulţi dintre fani în prieteni. Graniţele alea pe care le simţi de obicei între fan şi artist sunt la ea aproape invizibile. Nu are pretenţii la câştiguri fabuloase, se luptă cu casele de discuri şi promovează o legatură directă între ea şi publicul ei. Adică, dacă îţi place, o ajuţi pe ea direct, nu doar 10% prin intermediari. Probabil şi-a găsit curajul să facă pasul ăsta şi pentru că mult timp a fost street artist prin Boston. E normală, adică e ceea ce consider eu normalitate. Bea, se distrează, e deprimată, o ia razna la PMS şi dă cu bâta în baltă. Ca mine. Poate şi ca şi tine.

amanda TEDHa, acum mă distrez singură, pentru că am scris toate astea fără să fac pic de research. Da, îmi place de Amanda tare, tare. Nu m-a mirat deloc să aflu că a fost invitată să ţină un speech la TED. Veste la care a reacţionat cât se poate de sincer: „How the hell am I going to deliver it?”.

Ei, acum, că am băgat-o pe Amanda la înaintare, o las tot pe ea să-mi cânte ce mi-ar fi luat trei posturi să explic. Amanda ştie ce gândesc, ca-n filmele alea care îţi dau replicile de care aveai atâta nevoie, dar nu ştiai cum se le pui în ordine.

Leave a Reply

Tag Cloud

